Suntem aici și vom mai fi

APRILIE ’84 SI POVESTEA CAINILOR CU PUMA

Într-o societate gri și izolată, fotbalul era una dintre puținele noastre legături cu lumea occidentală. Atunci când românii erau privați de accesul la cultura vestimentară a vremurilor, Dinamo era căutată de marile branduri din Europa. Mai întâi a fost Adidas, iar ulterior „fratele” Puma, în hainele căruia am scris cea mai glorioasă pagină a cărții de istorie alb-roșie.

Astăzi, la 41 de ani distanță de la celebrul meci cu Liverpool de pe Stadionul 23 August, suflarea dinamovistă se pregătește de întoarcerea la sponsorul tehnic fondat de Rudi Dassler, în 1948. Până când noile tricouri de joc vor fi disponibile, Tribuna Dinamo aduce un omagiu echipamentului în care Augustin, Mulțescu și Orac au pășit, în premieră pentru România, în careul de ași din Cupa Campionilor Europeni.

Câinele vostru preferat se întoarce într-o nouă ținută, ușor recognoscibilă de către orice dinamovist cu pedigree. Alături de el sunt inserate elemente istorice, regăsite în programele oficiale ale celor două partide din aprilie 1984, contra legendarei echipe de pe Anfield.

PUMA SI EUROPA

După cum a fost anunțat joi, 10 aprilie, într-o conferință de presă, deși „leak-urile” din presă au apărut în urmă cu câteva luni, Dinamo revine, după aproape 40 de ani, la Puma, animalul imprimat pe sfintele tricouri cu care am pătruns între primele patru echipe ale continentului.

Parcursul european al câinilor din sezonul 1983-1984 este arhicunoscut, dar evoluția echipamentelor de joc din acel sezon a fost una atipică față de standardele cu care suntem obișnuiți astăzi. În prima parte a stagiunii, Kuusysi Lahti și Hamburg au fost învinse în tricouri produse de Adidas, trecerea către Puma realizându-se în primăvară, în cadrul dublelor cu Dinamo Minsk și Liverpool. În finalul aceluiași sezon ne-am adăugat în palmares titlul cu numărul 12 și cupa cu numărul 5, după o finală contra Stelei.

Sursă foto: TikiTaka.ro.

Parteneriatul cu brandul nemțesc s-a întins până în anul 1988, însă performanțele la nivel continental au fost întrerupte. Reconstrucția începută de Mircea Lucescu a necesitat un timp de adaptare în care fanii dinamoviști au fost nevoiți să amâne bucuriile cu care au fost obișnuiți în prima parte a deceniului. Deznodământul dublelor cu Vardar Skopje din 1985 (Cupa UEFA) și 17 Nentori Tirana din 1986 (Cupa Cupelor) reprezintă și astăzi motiv de ironie pentru rivali.

Mai avem de notat un trofeu adăugat în palmares în această perioadă, Cupa României din 1986, obținută chiar în fața proaspetei campioane a Europei, la o lună și jumătate după finala de la Sevilla.

TRIBUTUL OFERIT DE MACRON

În 2017, după ce îmbrăcasem anterior pentru 11 ani poate cel mai cunoscut brand sportiv, Nike, echipa noastră a schimbat sponsorul tehnic și a semnat cu Macron.

Deși ar fi trebuit să fie o revenire la glorie și trofee, în echipamentul produs de italieni am cunoscut cea mai grea perioadă din istoria clubului.

Sigur, nu e vina tricoului de joc, ci a celor care l-au purtat de atunci, dar și a celor din birouri. Asta este, însă, altă poveste.

Ca un tribut, dar, în același timp, mai mult ca sigur și un motiv de a crea nostalgie și de a-și crește vânzările, Macron a creat un tricou special pentru sezonul 2018-2019.

Sursă foto: On Romanian Football.

La serbarea a 70 de ani de Dinamo, echipamentul și-a dorit să aducă aminte de dungile anilor ’80, în care am celebrat printre cele mai mari performanțe din istoria clubului. Realitatea din acel sezon a fost însă departe de așteptările fanilor. Câinii conduși de pe bancă, în ordine cronologică, de Florin Bratu, Claudiu Niculescu și Mircea Rednic, au ratat pentru a doua oară consecutiv calificarea în play-off. Continuam atunci o serie neagră peste care am trecut, cu multe sacrificii, abia în acest an competițional.

Sursă foto: On Romanian Football.

Cu Macron am intrat în groapă, cu Macron am ieșit din groapă și am redevenit, cât de cât, un club respectabil, dar să sperăm că în colaborare cu Puma vom trece la nivelul următor și vom fi unde am mai fost.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *